13 Temmuz 2008 Pazar

4 yapraklı yonca bulan var mı?

Çocukluğumuzun efsanelerindendir 4 yapraklı yonca. Hatta bırakalım çocukluğu "eşşek!" kadar olsak bile hala muammadır bu soru "4 yapraklı yonca var mıdır?"

Küçükken bu soruyu kafama çok takıyordum. Bir de 4 yapraklı yonca bulanların çok şanslı olduğu ve gelecekte de şanslı olacağı sıkça söylenince en ufak bir yeşillikte 4 yapraklı yonca arıyordum deli gibi.

Evimizin ön cephesine bakan koskoca bir tarla vardı. Mahalle maçlarımızı, bilimum sohbetlerimizi ve oyunlarımızı bu tarlada oynardık. Özellikle sohbet esnasında hepimizin bir gözü de otlar arasındaki yoncalardaydı. Güya 4 yapraklı yonce bulacağız ve gelecek için götü sağlama alacaktık.
Bazen öyle günler olurdu ki, sadece 4 yapraklı yonca bulmak için çıkardık tarlaya. Dizlerimizin üzerinde emekler "yonca yonca" diye söylenirdik. Akşam eve giderken de annemizden bir temiz fırça yerdik. Neden fırça yerdik dersiniz? Elbette, dizlerimizin üzeri yemyeşil olduğundan, çimen lekesi işte.

"O kadar aradın da ne oldu Günay?" diye soranlar olacaktır. Hemen cevaplayayım. Aradım aradım aradım ve en nihayetinde dört yapraklı yonca buldum, belki de birçok kez ama hayatımda bir değişiklik oldu mu derseniz? Elbette hayır. Yine de benim ümidim var, o bulduğum 4 yapraklı yoncalar bana uğur getirecek, he eğer getirmezse zikeyim bütün yoncaları.

Bu tip saçmalıklardan birisi de bildiğiniz üzere at nalıdır. Yanlış anlamayın, hayatımda uğur getirecek diye hiç at nalı aramadım ama at nalının da batıl inançlarda yeri olduğunu bilirim. Yeni aklıma geldi, küçükken bir ara deli gibi sigara paketlerinin iç yüzündeki alüminyum benzeri ambalajı topluyorduk. Sonra o topladıklarımızı mahallenin abilerine filan veriyorduk. Onlar ne yapıyordu bilemiyorum, acaba sigara paketi de mi uğur getiriyordu lan?

Ay zikeyim tüm uğur getiren şeyleri ve batıl inançları. Konuya bak...

1 yorum:

mehmet dedi ki...

ben iki defa bu özürlü yoncadan buldum ama bu kadar detaylı anlatmam doğrusu.